Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

(obowiązkowa informacja do publikacji)

Dostępność cyfrowa:

Zespół Szkół nr 2 w Pułtusku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://www.zs2-pultusk.bip.org.pl/ .

Data publikacji strony internetowej: grudzień 2020 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: [ ………………].

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • część plików nie jest dostępna cyfrowo,
  • strona nie posiada pętli indukcyjnej,
  • strona nie posiada tłumaczenia treści na polski język migowy.
     

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

 

Działania zastępcze:

 

  • do czasu wdrożenia rozwiązań systemowych na stronie w tym: napisów na filmach, opisów pod zdjęciami, braku plików dostępnych cyfrowo oraz pętli indukcyjnej i tłumaczenia treści na polski język migowy dostępność będzie realizowana na zapotrzebowanie złożone przez wnioskodawców.

 

Nawigacja przy użyciu skrótów klawiatury działających we wszystkich przeglądarkach internetowych

 

Tabulatory:

  • Tab – przejście do kolejnych treści na stronie,
  • Eneter – wejdź w treść,
  • Ctrl + 1-8 - Przejdź do określonej karty, licząc od lewej,                             
  • Ctrl + 9 - Przejdź do ostatniej karty,
  • Ctrl + Tab - Przejdź do następnej karty - innymi słowy kartę po prawej stronie. (Ctrl + Page Up działa również, ale nie w przeglądarce Internet Explorer),
  • Ctrl + Shift + Tab - Przełącz na poprzednią kartę - innymi słowy kartę po lewej stronie. (Ctrl + Page Down działa również, ale nie w przeglądarce Internet Explorer),
  • Ctrl + W, Ctrl + F4 - Zamknij bieżącą kartę,
  • Ctrl + Shift + T - Ponownie otwórz ostatnią zamkniętą kartę,
  • Ctrl + T - Otwórz nową kartę,
  • Ctrl + N - Otwórz nowe okno przeglądarki,
  • Alt + F4 - Zamknij bieżące okno. (Działa we wszystkich aplikacjach).

 

Akcje myszy dla kart:

  • Środek Kliknij kartę - Zamknij kartę,
  • Ctrl + kliknięcie lewym przyciskiem, kliknięcie środkowe - Otwórz łącze w zakładce w tle,
  • Shift + lewy przycisk myszy - Otwórz link w nowym oknie przeglądarki,
  • Ctrl + Shift + Lewy przycisk myszy - Otwórz łącze w zakładce pierwszego planu.

Nawigacja:

  • Alt + Strzałka w lewo, Backspace - Z powrotem,
  • Alt + strzałka w prawo, Shift + Backspace – Naprzód,
  • F5 - Załaduj ponownie,
  • Ctrl + F5 - Załaduj ponownie i pomiń pamięć podręczną, ponownie pobierając całą witrynę,
  • Alt + Strona główna - Otwórz stronę główną.

Powiększanie:

  • Ctrl i +, Ctrl + kółko myszy w górę – Zbliżenie,
  • Ctrl i -, Ctrl + kółko myszy w dół – Pomniejsz,
  • Ctrl + 0 - Domyślny poziom powiększenia,
  • F11 - Pełny ekran.

Przewijanie:

  • Przestrzeń, Strona w dół - przewiń w dół klatkę,
  • Shift + spacja, strona w górę - przewiń w górę klatkę,
  • Dom - Na górze strony,
  • Koniec - Dół stron,
  • Środkowe kliknięcie - przewiń za pomocą myszy. (Tylko system Windows).

Pasek adresu:

  • Ctrl + L, Alt + D, F6 - Skoncentruj pasek adresu, aby rozpocząć pisanie,
  • Ctrl + Enter - Prefiks www. i dopisz .com do tekstu na pasku adresu, a następnie załaduj stronę. Na przykład wpisz howtogeek w pasku adresu i naciśnij Ctrl + Enter otworzyć www.howtogeek.com ,
  • Alt + Enter - Otwórz lokalizację na pasku adresu w nowej karcie.

Szukaj:

  • Ctrl + K, Ctrl + E - Skoncentruj wbudowane w przeglądarce pole wyszukiwania lub ustaw pasek adresu, jeśli przeglądarka nie ma dedykowanego pola wyszukiwania. (Ctrl + K nie działa w IE, Ctrl + E robi),
  • Alt + Enter - Wykonaj wyszukiwanie z pola wyszukiwania w nowej karcie,
  • Ctrl + F, F3 - Otwórz pole wyszukiwania na stronie, aby wyszukać na bieżącej stronie,
  • Ctrl + G, F3 - Znajdź następny mecz wyszukiwanego tekstu na stronie,
  • Ctrl + Shift + G, Shift + F3 - Znajdź poprzednie dopasowanie wyszukiwanego tekstu na stronie.

Historia i zakładki:

  • Ctrl + H - Otwórz historię przeglądania,
  • Ctrl + J - Otwórz historię pobierania,
  • Ctrl + D - Dodaj zakładkę do bieżącej witryny,
  • Ctrl + Shift + Del - Otwórz okno Wyczyść historię przeglądania.

Inne funkcje:

  • Ctrl + P - Wydrukuj bieżącą stronę,
  • Ctrl + S - Zapisz bieżącą stronę na komputerze,
  • Ctrl + O - Otwórz plik z komputera,
  • Ctrl + U - Otwórz kod źródłowy obecnej strony (Nie w IE),
  • F12 - Otwórz narzędzia programistyczne. (Wymaga rozszerzenia Firebug dla przeglądarki Firefox).

 

Oświadczenie Dyrektora Zespołu:

 

Strona BIP i wszystkie strony mobilne placówki będą systematycznie udoskonalane w celu uzyskania pełnej dostępności cyfrowej.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  1. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Panią Bernadetą Hamowską – redaktorem strony, email: sekretariat@zs2.pultusk.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer tel./fax. 23 692 02 01 lub korespondencyjnie z wykorzystaniem adresu:               Zespół Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku ul. Polna 7, 06-100 Pułtusk. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
  2. Placówka nie posiada osoby z uprawnieniami i umiejętnościami komunikowania się z osobami niesłyszącymi lub niedosłyszącymi. Działania realizowane są w tym zakresie na wniosek.
  3. Placówka nie posiada osoby, która ma uprawnienia i umiejętności tłumaczenia tekstów na język Brajla. Działania realizowane są w tym zakresie na wniosek.
  4. Placówka posiada personel z uprawnieniami i umiejętnościami komunikowania się z osobami upośledzonymi umysłowo. Publikując treści dokumentów i komunikatów placówka bierze pod uwagę ich czytelność i prosty przekaz, który umożliwia zrozumienie treści przez osoby wymagające szczególnego wsparcia.
  5. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich - https://www.rpo.gov.pl/pl .

 

 

Dostępność architektoniczna

 

  1. Usytuowanie obiektów Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi  w Pułtusku, dojazdy i zewnętrzne ciągi komunikacyjne

Placówka usytuowana jest w dzielnicy Pułtuska „Popławy”. Do placówki prowadzi jedna utwardzona droga dojazdowa. W pasie drogowym jest także chodnik. Zarówna droga i chodnik w jej obrębie nie posiadają barier architektonicznych. W bezpośrednim sąsiedztwie szkoły znajduje się oznakowane przejście        dla pieszych. Przed przejściem z każdej stron zainstalowano urządzenia spowalniające jazdę. Znaki zewnętrze kierunkowe wskazują dojazd do placówki oraz kierunki wejść do przedszkola, hali sportowej i budynku szkoły.

W bezpośrednim sąsiedztwie placówki znajduje się zajezdnia dla autokarów dowożących dzieci do i ze szkoły oraz na basen.

W skład Zespół szkół nr 2 wchodzą dwa budynki połączone łącznikiem:

1) budynek główny placówki –„A”,

2) budynek hali sportowej – „B”.

Na terenie posesji placówki usytuowane są także:

  1. trzy parkingi o łącznej ilości miejsc – 19 w tym z 3 wydzielonymi i oznakowanymi miejscami parkingowymi dla osób wymagających szczególnego wsparcia,
  2. plac zabaw bez barier architektonicznych, na którym może przebywać łącznie – 25 dzieci,
  3. boisko szkolne bez barier architektonicznych na którym przebywać może łącznie 50 osób, na sąsiadującej bieżni 15 osób..
  1. Opis dostępności wejścia do budynków i przechodzenie przez obszar kontroli.
    Wejście główne do budynku placówki jest usytuowane od  strony bramy wjazdowej i chodnika od strony ul. Polnej 7. Kierunki wejść do obiektu zostały oznakowane. Wejście do obiektu placówki zostało w trwały sposób oznakowane. Wejście główne do budynku jest zadaszone i nie posiada barier architektonicznych. Wejście do hali sportowej nie posiada barier architektonicznych. Wejście do przedszkola posiada bariery architektoniczne, ale zamiennie może być używane wejście do hali jako ciąg komunikacyjny do przedszkola. Przy głównym wejściu do budynku został ustanowiony punkt kontrolny, gdzie sprawowany jest stały dyżur pracowników placówki zapewniający: 1) kontrę bezpieczeństwa, 2) punkt informacyjny oraz 3) umożliwienie udzielenia wsparcia asystenta osoby wymagającej szczególnego wsparcia.
  2. Opis dostępności korytarzy, schodów, wind i toalet dla osób niepełnosprawnych.

W budynku przedszkola korytarze, schody i  balustrady schodów  są zgodne  z wymogami prawa budowlanego oraz przepisami ochrony pożarowej obiektów. Budynek placówki posiada platformę wjazdową, który zapewnia dostęp do pomieszczeń znajdujących się na pierwszym piętrze placówki dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Przy każdym z wejść do obiektu znajduje się tablica informacyjna z rozmieszczeniem pomieszczeń funkcyjnych służących do realizacji działalności statutowej i załatwiania spraw w placówce. Placówka posiada dwie toalety dla osoby niepełnosprawnej ruchowo. Na korytarza umieszczone zostały kierunkowe oznakowania dostępu do pomieszczeń. Placówka posiada oznakowane drogi ewakuacyjne, wyznaczone i oznakowane miejsca zbiórki na zewnątrz obiektu. W placówce funkcjonują systemy wspomagające ewakuację tj. oświetlenie ewakuacyjne i oświetlenie awaryjne. Systemem wspomagającym ewakuację jest dzwonek szkolny jako system powiadamiania o zagrożeniu.

 

  1. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
     

W budynku szkoły nie ma zamontowanych pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. O miejscu i sposobie załatwienia sprawy klient przedszkola dowie się od dyżurującego pracownika przy głównym wejściu do budynku i oznaczenia na tablicy informacyjnej.

  1. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Placówka posiada 19 miejsc parkingowych rozmieszczonych na 3 parkingach z 3 miejscami dla osób niepełnosprawnych. Osoba wymagająca szczególnego wsparcia ma możliwość przywołania asystenta poprzez telefon. Placówka zapewnia możliwość załatwienia sprawy na zewnątrz obiektu w miejscu parkingowym lub w miejscu zamieszkania po uprzednim uzgodnieniu terminu.

  1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do placówki może wejść osoba z psem asystującym o czym świadczą umieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.

Dostępność organizacyjno-informacyjna:

  1. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.  W przypadku braku takiej możliwości, taką informacją należy zawrzeć.
     

Na terenie placówki  jest możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego na wniosek. Ze względu na konieczność ustalenia terminu kontaktu  z tłumaczem czas kontaktu ustalono na 3 dni, a wykonanie tłumaczenia na 7 dni roboczych. Dodatkowo w przypadku zebrań z rodzicami jest możliwość zatrudnienia tłumacza z zewnątrz placówki.

  1. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka Braille'a.

Na terenie placówki istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka Braille'a.  Ze względu na fakt oczekiwania na tłumaczenie czas ustalenia kontaktu ustalono na 3 dni, a wykonania tłumaczenia na 7 dni roboczych.

  1. Informacja o możliwości dostosowania treści i komunikacji dla osób wymagających szczególnego wsparcia.

Na terenie placówki zatrudnieni są specjaliści, którzy posiadają kwalifikacje i umiejętności pozwalające na sporządzanie treści komunikatów zrozumiałych dla osób z deficytami intelektualnymi. Wymienieni wyżej specjaliści w ramach zapotrzebowania ustalają sposoby komunikacji z osobami z deficytami intelektualnymi.

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Placówka zapewnia wszechstronną i dostosowaną do treści orzeczeń i opinii pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Dla osób ze szczególnymi potrzebami sporządzane są indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET). Placówka prowadzi ponadto stałą obserwację i diagnozę postępów w nauce uczniów oraz ocenę ich zachowania, tak by na bieżąco dostosowywać metody, techniki i programy do realizacji zadań opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawczych. Wszelkie działania w tym obszarze są podejmowane dla dobra dzieci/uczniów we współpracy z rodzicami/prawnymi opiekunami i wyspecjalizowanymi instytucjami. Podejmowane działania mają na celu w szczególności unikanie stygmatyzacji czy dyskryminacji.  Ponadto w placówce wdraża się promuje działania włączające społeczność szkoły do udzielania wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami.

  1. Zespół ds. dostępności

Dyrektor Zespołu powołał stały zespół ds. dostępności, którego członkami są przedstawiciele wszystkich grup zawodowych i specjalności pedagogicznych występujących w placówce. Zespół powołano w celu:

  • stałego przeglądu i udoskonalenia obowiązujących w placówce procedur,
  • sporządzania wieloletniego planu działań dostosowujących obiekty i funkcjonujące w nim systemy do warunków dostępności,
  • wykonywania cyklicznie audytów wewnętrznych,
  • opracowania alternatywnych metod wsparcia,
  • nowelizacji deklaracji dostępności.

 

  1. Transport osób niepełnosprawnych.

 

Placówka posiada 2 samochody osobowo służące do przewozu osób niepełnosprawnych. Podczas organizacji wycieczek autokarowych uwzględniane są wymagania dostępności dla: środków transportu, miejsc pobytu, miejsc wykorzystywanych na przerwy w podróży, miejsc spożywania posiłków, miejsc noclegowych i wizytowanych lokalizacji.

Pierwsze wydanie oświadczenia Dyrektora Zespołu w zakresie dostępności:

  1. Oświadczenie sporządzono dnia: 31.12.2020 r.
  2. Deklarację sporządzono na podstawie audytu wewnętrznego przeprowadzonego przez koordynatora ds. dostępności.
  3. Kontakt do koordynatora ds. dostępności – Marek Rochna – tel. 602 523 360.
  4. Oświadczanie będzie podlegać min. raz do roku aktualizacji lub w sytuacji zaistnienia zmian w zakresie dostępności.

 

[Liczba odsłon: 137303]

przewiń do góry